Ik wil herstellen na een blessure, ziekte of operatie

Fysiotherapie helpt bij het verminderen van pijn, het herstellen van de mobiliteit en kracht, en het bevorderen van de functie van het getroffen gebied. Bovendien helpt het bij het voorkomen van complicaties en het verminderen van het risico op herhaling van blessures. Onze fysiotherapeut zal op je op een persoonlijk en individuele wijze helpen te herstellen na een operatie of blessure. Zodat je weer kunt terugkeren naar je dagelijkse activiteiten en een actieve levensstijl.
Zorgvraag: Herstel Blessure

Herstellen met fysiotherapie

Fysiotherapie helpt bij het verminderen van pijn, het herstellen van de mobiliteit en kracht, en het bevorderen van de functie van het getroffen gebied. Bovendien helpt het bij het voorkomen van complicaties en het verminderen van het risico op herhaling van blessures. Door de individuele aanpak en persoonlijke begeleiding van een fysiotherapeut kan het herstel na een operatie of blessure effectiever en efficiënter verlopen, waardoor je weer kunt terugkeren naar je dagelijkse activiteiten en een actieve levensstijl.

Revalideren in 4 stappen

Afspraak plannen

We zijn goed bereikbaar voor het inplannen van een afspraak. En zorgen voor een goede afstemming tussen jou en de meest geschikte behandelaar.

Onderzoek

Aangezien er diverse oorzaken kunnen zijn, zijn er verschillende mogelijke fysiotherapiebehandelingen beschikbaar. Of je nu last hebt van rugpijn, een complexe botbreuk of een verstuikte enkel, geboren bent met een spierziekte of recentelijk een nieuwe heup hebt gekregen, we zullen samen bekijken wat je mogelijkheden zijn en wat het beoogde doel is. Op basis daarvan stellen we een individueel behandelplan op, zodat we direct aan de slag kunnen gaan. Als je binnenkort een operatie ondergaat, is het mogelijk om van tevoren al een revalidatieplan te laten opstellen. Dit stelt je in staat om samen met je fysiotherapeut een goede voorbereiding te treffen voor het revalidatieproces.

Behandeltraject

Gedurende je herstelperiode krijg je persoonlijke begeleiding van een fysiotherapeut. Samen werken jullie aan het versterken van je lichaam met oefeningen die specifiek zijn afgestemd op jouw situatie. Dit kan variëren van sportoefeningen tot gewrichtsbehandelingen, maar ontspanningsoefeningen of spiermassages kunnen onderdeel zijn van de behandeling

Nazorg

Het behandelplan richt zich niet alleen op het verlichten van (sport)blessures en revalidatie, maar biedt tevens eenvoudige oefeningen die je in je dagelijks leven kunt toepassen. Hiermee behoud je de soepelheid van je lichaam en voorkom je terugkerende klachten. Onze fysiotherapeut controleert na afloop van de behandeling nogmaals hoe het met je gaat om erv

Hier staan we voor!

Team Fysiotherapie Woudrichem
Toegankelijk

We staan open voor iedere hulpvraag, van eenvoudig tot en met complexe gezondheidsproblemen.

Deskundig

Ieder van ons blijft zich continu verdiepen in het vakgebied met als doel jou zo optimaal mogelijk te kunnen helpen.

Persoonlijk

Op een begripvolle en begrijpelijke manier begeleiden en ondersteunen we bij jouw herstelproces. Daarbij houden we rekening met jouw vragen en wensen.

Fysiotherapie Woudrichem